Η Δανία θα επιδιώξει μια κοινή προσέγγιση της ΕΕ για τον τρόπο αντιμετώπισης του αυξανόμενου κινεζικού ανταγωνισμού στην ευρωπαϊκή αγορά αιολικής ενέργειας, δήλωσε ο υπουργός για το κλίμα και την ενέργεια της χώρας, Lars Aagaard, ενόψει της συνάντησης που θα έχει την Πέμπτη με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους ηγέτες του κλάδου.

Η ευρωπαϊκή αγορά ανεμογεννητριών κυριαρχείται από τους τοπικούς κατασκευαστές ανεμογεννητριών Vestas και Siemens Gamesa , αλλά οι Κινέζοι κατασκευαστές ανεμογεννητριών έχουν αναπτύξει δυναμική στην περιοχή πρόσφατα, αυξάνοντας την ανησυχία στη βιομηχανία της ΕΕ ότι αντιμετωπίζει υπαρξιακή απειλή.

«Για μένα ως Δανός υπουργός, και με το ρόλο που έχει η βιομηχανία ανεμογεννητριών στη χώρα μας, ανησυχώ φυσικά για το αν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές υπερτερούν από τις κρατικές ενισχύσεις με τρόπο που είναι άδικος», δήλωσε στο Reuters ο Lars Aagaard.

Μίλησε πριν από τη συνάντηση μεταξύ των υπουργών ενέργειας των χωρών της Βόρειας Θάλασσας, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των ηγετών της βιομηχανίας για να συζητήσουν τις τρέχουσες προκλήσεις για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων τους.

«Είναι σημαντικό να πάρουμε κάποιες κοινές ευρωπαϊκές απαντήσεις, διότι πρόκειται για μια πρόκληση που θα είναι αρκετά δύσκολο να αντιμετωπιστεί σε εθνικό επίπεδο», δήλωσε ο Aagaard, αναφερόμενος στον αυξημένο κινεζικό ανταγωνισμό.

Τον Απρίλιο, η ΕΕ δήλωσε ότι θα διερευνήσει τις επιδοτήσεις που έλαβαν οι Κινέζοι προμηθευτές ανεμογεννητριών που προορίζονται για την Ευρώπη, μια κίνηση που αποσκοπεί στην προστασία των εγχώριων επιχειρήσεων από φθηνά προϊόντα καθαρής τεχνολογίας.

Πέρυσι, οι χώρες της Βόρειας Θάλασσας δεσμεύτηκαν να κατασκευάσουν 120 GW υπεράκτιας αιολικής ενέργειας έως το 2030 και τουλάχιστον 300 GW υπεράκτιας αιολικής ενέργειας στη Βόρεια Θάλασσα έως το 2050, που ισοδυναμεί με περίπου 20.000 υπεράκτιες ανεμογεννήτριες.

Όλη η Ευρώπη έχει σήμερα εγκατεστημένη υπεράκτια ισχύ 35 GW, σύμφωνα με τα στοιχεία της βιομηχανικής ομάδας WindEurope.

Ο Aagaard δήλωσε ότι είναι καλό να έχουμε «φιλόδοξους στόχους ως οδηγό», αλλά αναγνώρισε ότι οι στόχοι αυτοί τέθηκαν σε μια εποχή με χαμηλότερο κόστος για την κατασκευή υπεράκτιων αιολικών εγκαταστάσεων.

Διαβάστε ακόμη