Ο Ομοσπονδιακός Οργανισμός Δικτύων της Γερμανίας (BNetzA) ενέκρινε την Τρίτη ένα σχέδιο κεντρικού δικτύου υδρογόνου μήκους περίπου 9.040 χιλιομέτρων (5.617 μιλίων), που προτάθηκε από τους διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς, το οποίο είναι περίπου 600 χιλιόμετρα μικρότερο από το σχέδιο πρότασης, σύμφωνα με το renewables now.
Το βασικό δίκτυο θα τεθεί σταδιακά σε λειτουργία έως το 2032, ενώ το πρώτο υδρογόνο θα ρέει το 2025. Περίπου το 60% του σχεδιαζόμενου δικτύου θα αντιπροσωπεύει υφιστάμενους αγωγούς φυσικού αερίου που θα μετατραπούν για τη μεταφορά υδρογόνου και το 40% θα είναι νεόδμητοι.
Η ανάπτυξη του κεντρικού δικτύου υδρογόνου, που θεωρείται βασικό θεμέλιο για την προώθηση της πράσινης βιομηχανίας υδρογόνου της χώρας, θα κοστίσει 18,9 δισ. ευρώ (20,4 δισ. δολάρια ΗΠΑ), από 19,7 δισ. ευρώ που ήταν η αρχική εκτίμηση.
«Με το εγκεκριμένο βασικό δίκτυο υδρογόνου, οι φορείς εκμετάλλευσης του δικτύου μπορούν πλέον να κατασκευάσουν και να λειτουργήσουν σταδιακά την υποδομή για το υδρογόνο. Οι πρώτες γραμμές θα μετατραπούν από το επόμενο έτος», δήλωσε ο Klaus Mueller, πρόεδρος του Ομοσπονδιακού Οργανισμού Δικτύων.
Το κεντρικό δίκτυο υδρογόνου σηματοδοτεί το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μιας εθνικής υποδομής υδρογόνου στη Γερμανία. Θα συνδέει τις μελλοντικές εγκαταστάσεις παραγωγής υδρογόνου με τους κόμβους ζήτησης, επιτρέποντας τη μεταφορά περίπου 278 TWh υδρογόνου ετησίως.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ (Robert Habeck) σημείωσε ότι το τελικό σχέδιο περιλαμβάνει όλα τα έργα IPCEI εντός της Γερμανίας και λαμβάνει επίσης υπόψη τις συνδέσεις με τις γειτονικές χώρες.
Δεδομένου ότι περισσότεροι από τους μισούς από τους απαιτούμενους αγωγούς υδρογόνου θα επαναχρησιμοποιηθούν από υποδομές φυσικού αερίου, η Γερμανία σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει πρόσθετους αγωγούς για να διατηρήσει μια σταθερή παροχή φυσικού αερίου κατά τη διάρκεια της μετάβασης στο υδρογόνο.
Διαβάστε ακόμη