Το Ομοσπονδιακό Γραφείο Μεταφορών (FOT) της Ελβετίας έδωσε άδεια για την εγκατάσταση του πρώτου αφαιρούμενου φωτοβολταϊκού σταθμού ενέργειας της χώρας σε σιδηροδρομική γραμμή. Το έργο αναπτύσσεται από την ελβετική startup Sun-ways, η οποία σχεδιάζει να ξεκινήσει την εγκατάσταση του συστήματος το επόμενο έτος, σε μια γραμμική έκταση 100 μ. της σιδηροδρομικής γραμμής 221 που διαχειρίζεται η δημόσια εταιρεία μεταφορών transN, στο καντόνι του Neuchâtel.

Το πιλοτικό σύστημα θα βασιστεί σε 48 πάνελ, το καθένα με ισχύ 380 W, με συνδυασμένη ισχύ 18 kW. Το έργο θα κοστίσει €621,800 ($685,920) και θα διοχετεύει ηλεκτρική ενέργεια στο τοπικό δίκτυο. Ο τοπικός πάροχος ενέργειας Viteos και η DG-Rail, μια εταιρεία που ειδικεύεται στις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις σιδηροδρόμων, θα συνεργαστούν με τη Sun-ways για την κατασκευή του έργου.Το καλοκαίρι του 2023, το Ομοσπονδιακό Γραφείο Μεταφορών είχε αρχικά απορρίψει το αίτημα ως προληπτικό μέτρο, καθώς δεν υπήρχαν τεχνικές αναφορές για την προτεινόμενη τεχνολογία.

Με την υποστήριξη βιομηχανικών εταίρων, η Sun-ways ζήτησε από δύο καθηγητές μηχανικής της Ανώτερης Σχολής Μηχανικής και Διαχείρισης του Καντονιού του Vaud (HEIG-VD) να πραγματοποιήσουν ανεξάρτητη αξιολόγηση σε ειδικά σχεδιασμένα πρωτότυπα. Στη συνέχεια, η Geste Engineering, ελβετική εταιρεία ειδική σε μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, πραγματοποίησε τεχνική και ασφαλή ανάλυση. Στόχος ήταν να αποδειχθεί ότι το σύστημα πληροί τα κριτήρια ασφαλείας του FOT, καθώς η πιλοτική εγκατάσταση θα λειτουργεί σε ανοιχτή σιδηροδρομική γραμμή. Η Sun-ways δήλωσε ότι η τεχνολογία της εκμεταλλεύεται αχρησιμοποίητους χώρους χωρίς να διαταράσσει την κυκλοφορία των τρένων ή τις εργασίες συντήρησης και επιθεώρησης. Η εγκατάσταση μπορεί να πραγματοποιηθεί μηχανικά ή χειροκίνητα, με ειδικά σχεδιασμένο μηχάνημα.

Η αφαιρούμενη ηλιακή εγκατάσταση της Sun-ways προσφέρει μια καινοτόμο λύση για την παραγωγή ηλιακής ενέργειας, αξιοποιώντας χώρους που μέχρι τώρα δεν χρησιμοποιούνταν, όπως οι σιδηροδρομικές γραμμές. Αυτή η προσέγγιση θα μπορούσε να συμβάλει σημαντικά στην αύξηση της παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας στην Ελβετία και την Ευρώπη, ειδικά καθώς αυξάνονται οι αντιδράσεις για την εγκατάσταση ηλιακών πάρκων σε ευαίσθητες περιοχές, όπως οι Άλπεις. Επιπλέον, το αφαιρούμενο σύστημα επιτρέπει ευελιξία στις εργασίες συντήρησης των γραμμών, εξασφαλίζοντας ότι δεν θα παρεμποδίζεται η λειτουργία των σιδηροδρόμων, ενώ οι επιπλέον δοκιμές που θα πραγματοποιηθούν θα εγγυηθούν την ασφάλεια της υποδομής.

Διαβάστε ακόμη