Η εγκατεστημένη δυναμικότητα ηλεκτρόλυσης στην ΕΕ θα μπορούσε να φθάσει τα 0,7 GW μέχρι το τέλος του έτους, εάν όλα τα προτεινόμενα έργα υλοποιηθούν εγκαίρως, ανέφερε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) στην ετήσια παγκόσμια επισκόπηση για το υδρογόνο. Ωστόσο, αυτό θα υπολείπεται του στόχου των 6 GW για το 2024 που έχει τεθεί στη στρατηγική της ΕΕ για το υδρογόνο που θεσπίστηκε το 2020, αναφέρει δημοσίευμα στο Montel.
Στην Ευρώπη, σχεδόν 8 εκατ. τόνοι/έτος πράσινου υδρογόνου θα μπορούσαν να παραχθούν μέσω ηλεκτρόλυσης έως το 2030, σύμφωνα με την έκθεση, αν και ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να μειωθεί σε λίγο πάνω από 5 εκατ. τόνους/έτος, αν εξαιρεθούν τα έργα που βρίσκονται σε πολύ πρώιμο στάδιο ανάπτυξης.
Η ανάπτυξη αυτή θα καθοδηγείται από την Ισπανία (20%), τη Δανία (12%) και τη Γερμανία (10%), προβλέπει η έκθεση.
Τα εμπόδια στη λειτουργία έργων υδρογόνου
Ωστόσο, ο κίνδυνος ακύρωσης των έργων πράσινου υδρογόνου παραμένει υψηλός σε παγκόσμιο επίπεδο, δήλωσε ο ΙΕΑ. Ανέφερε εμπόδια όπως ασαφή σήματα ζήτησης, εμπόδια χρηματοδότησης, έλλειψη κινήτρων, ρυθμιστικές αβεβαιότητες, ζητήματα αδειοδότησης και αδειοδότησης, καθώς και λειτουργικές δυσκολίες.
Ο οργανισμός εξέφρασε την ικανοποίησή του για μέτρα όπως τα συμβόλαια διαφοράς άνθρακα (carbon contracts for difference=τα συμβόλαια αυτά συμβάλλουν στην απομείωση του κινδύνου μεγάλων επενδύσεων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, καθώς εγγυώνται τη μελλοντική αξία των πιστωτικών μορίων διοξειδίου του άνθρακα από τα οποία εξαρτώνται τα έργα για τη δημιουργία εσόδων) στη Γερμανία και οι εντολές ReFuelEU για την αεροπορία το 2023.
Ωστόσο, δήλωσε ότι η κλίμακα αυτών των μέτρων παραμένει ανεπαρκής, επαναλαμβάνοντας τις εκκλήσεις προς τις κυβερνήσεις να θέσουν σε εφαρμογή κατάλληλες πολιτικές για την τόνωση της ζήτησης σε βασικούς τομείς, όπως η βαριά βιομηχανία, η διύλιση και οι μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η ικανότητα παραγωγής πράσινου υδρογόνου θα μπορούσε να φθάσει τους 49 εκατ. τόνους/έτος έως το 2030 με βάση τα έργα που έχουν ανακοινωθεί.
Η Κίνα παραμένει ο παγκόσμιος πρωτοπόρος, αντιπροσωπεύοντας το 80% της δυναμικότητας που θα τεθεί σε λειτουργία το 2023. Η συνολική ζήτηση για όλες τις μορφές υδρογόνου σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχεται σε 97 εκατ. τόνους το 2023, αυξημένη κατά 2,5% σε ετήσια βάση.
Διαβάστε ακόμη