Η Ευρώπη είναι απίθανο να δει μια αγορά ανανεώσιμου υδρογόνου μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2030, καθώς οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής έχουν υποτιμήσει τις προκλήσεις της ανάπτυξης του καυσίμου, δήλωσε ένας ηγέτης της Afry στην Ημέρα Σκανδιναβικής Ενέργειας του Montel την Πέμπτη.
«Η αγορά αναπτύσσεται πολύ πιο αργά από ό,τι περιμέναμε. Κάθε μέρα βλέπουμε έργα να ακυρώνονται ή να καθυστερούν», δήλωσε ο Τζον Γουίλιαμς (John Williams), επικεφαλής του τμήματος υδρογόνου της Afry Management Consulting, στην εκδήλωση στο Όσλο.
«Δεν περιμένουμε πραγματικά να εμφανιστεί η τιμολόγηση και η εμπορία μέχρι το 2035, ίσως και λίγο αργότερα».
Σημείωσε ότι επί του παρόντος, η παραγωγή πράσινου υδρογόνου στην αγορά συνδέεται κυρίως με τη βιομηχανική ζήτηση στο πλαίσιο μακροπρόθεσμων συμβάσεων.
«Σε 15 χρόνια, όταν κάποια από αυτά τα μακροπρόθεσμα συμβόλαια παραλαβής λήξουν, η αγορά θα μπορούσε να αρχίσει να αναδύεται», είπε.
Πρόσθεσε, επίσης, ότι η αγορά αναμένεται να ωριμάσει μετά το 2040.
Ο Γουίλιαμς δήλωσε ότι η αγορά αναπτύσσεται πολύ πιο αργά από ό,τι είχε σχεδιαστεί από την οδηγία RePowerEU, η οποία έθεσε ως στόχο την επίτευξη ζήτησης 20 εκατ. τόνων πράσινου υδρογόνου έως το 2030. «Δεν πρόκειται να φτάσουμε ούτε κατά διάνοια σε αυτό το επίπεδο».
Είπε ότι ο κύριος λόγος γι’ αυτό είναι ότι το καύσιμο εξακολουθεί να είναι πολύ ακριβό για να το διαχειριστούν οι μεταφορείς, επισημαίνοντας τη μεγάλη διαφορά μεταξύ των τιμών του πράσινου υδρογόνου σε σύγκριση με το φυσικό αέριο, συμπεριλαμβανομένων των κυρώσεων για τον άνθρακα.
Διαβάστε ακόμη