Η Shell σχεδιάζει να πουλήσει τις μισθώσεις που κέρδισε για την ανάπτυξη υπεράκτιων αιολικών πάρκων στα ανοικτά της Σκωτίας, καθώς η μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία συνεχίζει να ανακόπτει την κάποτε φιλόδοξη επέκτασή της στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η εταιρεία θέλει να πουλήσει το μερίδιό της στα έργα μιας κοινοπραξίας με την Iberdrola SA’s Scottish Power για την ανάπτυξη έως και 5 γιγαβάτ πλωτών αιολικών σταθμών, σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν το θέμα και ζήτησαν να μην κατονομαστούν επειδή το θέμα είναι ιδιωτικό.
Εκπρόσωπος της Shell αρνήθηκε να σχολιάσει. Η Scottish Power αρνήθηκε επίσης να σχολιάσει.
Η υποχώρηση μιας από τις μεγαλύτερες ενεργειακές εταιρείες της Βρετανίας υπογραμμίζει την πρόκληση που αντιμετωπίζει η βρετανική κυβέρνηση για την ανάπτυξη της πλωτής αιολικής ενέργειας σε μια σημαντική βιομηχανία, καθώς το κόστος της τεχνολογίας έχει αυξηθεί.
Από τότε που ανέλαβε το τιμόνι της εταιρείας στις αρχές του περασμένου έτους, ο διευθύνων σύμβουλος Wael Sawan έχει επαναπροσανατολίσει τη Shell στην επίτευξη κερδών για τους μετόχους, σε μια προσέγγιση που έχει αποκαλέσει «ανελέητη».
Η εταιρεία επικεντρώνεται τώρα περισσότερο στην πρόσβαση σε ηλεκτρική ενέργεια χαμηλών εκπομπών άνθρακα για δική της χρήση και για εμπορία, παρά στην πραγματοποίηση επενδύσεων για την κατασκευή μεγάλης κλίμακας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, οι οποίες μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να αποδώσουν. Η αλλαγή στην προσέγγιση οδήγησε την εταιρεία να σχεδιάσει περικοπές θέσεων εργασίας στο τμήμα υπεράκτιων αιολικών εγκαταστάσεων, ανέφερε το Bloomberg νωρίτερα φέτος.
Πρόκειται για μια απότομη αλλαγή από την προσέγγιση του Sawan ως επικεφαλής των ολοκληρωμένων λύσεων της Shell για το φυσικό αέριο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τις ενεργειακές λύσεις. Σε αυτόν τον ρόλο, ο Sawan υπερασπίστηκε την αιολική ενέργεια και ήταν επικεφαλής της μονάδας που κέρδισε τα δικαιώματα στον διαγωνισμό της Σκωτίας.
Έκτοτε, η υπεράκτια αιολική βιομηχανία αγωνίστηκε με την αύξηση των επιτοκίων, τα προβλήματα της αλυσίδας εφοδιασμού και τον πληθωρισμό, που οδήγησαν σε εκτίναξη του κόστους. Αυτό αποτελεί ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα για την ακριβότερη πλωτή τεχνολογία, η οποία έχει εφαρμοστεί μέχρι στιγμής μόνο σε μια χούφτα πιλοτικά έργα.
Διαβάστε ακόμη