Οι γίγαντες των μπαταριών EV της Κίνας CATL και BYD παρακολουθούν την αναπτυσσόμενη αγορά για τη σταθερή αποθήκευση ενέργειας, αναφέρει δημοσίευμα του Reuters.

Πιο συγκεκριμένα, η CATL κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως όσον αφορά τις παραδόσεις μπαταριών για την αποθήκευση ενέργειας από το 2021 με περισσότερο από το 40% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς, σύμφωνα με την ετήσια έκθεσή της. Μεταξύ των μεγάλων πελατών της συγκαταλέγονται κρατικές εταιρείες ενέργειας όπως η Huaneng, καθώς και κορυφαίοι κατασκευαστές συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, όπως η Sungrow Power Supply.

Η CATL είδε τις παραδόσεις για την αποθήκευση να εκτοξεύονται κατά 46,8% σε 69 γιγαβατώρες (GWh) το 2023, ξεπερνώντας την αύξηση κατά 32,6% για τις μπαταρίες EV.

Οι μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας αντιπροσώπευαν το 17,6% του συνολικού όγκου πωλήσεων μπαταριών της CATL, από 12,5% το 2021.

Η CATL θα προμηθεύσει επίσης κυψέλες και πακέτα μπαταριών στο εργοστάσιο αποθήκευσης Megapack της Tesla με εξαγωγικό προσανατολισμό στη Σαγκάη, το οποίο θα ξεκινήσει την παραγωγή στις αρχές του 2025 με σχέδια για εξαγωγές, σύμφωνα με άτομο που γνωρίζει το θέμα.

Το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη θα είναι σε θέση να κατασκευάζει 10.000 Megapack ετησίως με συνδυασμένη αποθηκευτική ικανότητα 40 GWh, όπως ανέφεραν τα επίσημα μέσα ενημέρωσης.

Η ανταγωνίστρια BYD παρέδωσε 22 GWh μπαταριών για αποθήκευση ενέργειας το 2023, αυξημένες κατά 57% από το 2022, ξεπερνώντας την αύξηση των αποστολών μπαταριών EV κατά 15,6%, σύμφωνα με την SNE Research.

Συγκριτικά, οι αποστολές μπαταριών EV της BYD ανήλθαν σε 135 GWh πέρυσι.

Οι μικρότεροι παίκτες EVE, REPT και HITHIUM είδαν επίσης αύξηση άνω του 100% στις πωλήσεις μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας πέρυσι, με 11%, 8% και 7% της παγκόσμιας αγοράς των 185 GWh, αντίστοιχα.

Διαβάστε ακόμη