Οι αεροπορικές εταιρείες δυσκολεύονται να απομακρυνθούν από τα παραδοσιακά καύσιμα jet, και η πρόσφατη αποτυχία μιας μεγάλης startup καθαρών καυσίμων jet στις ΗΠΑ κατέδειξε αυτή την πρόκληση. Η Cathay Pacific Airways είναι μια σημαντική αεροπορική εταιρεία που έχει δεσμευτεί στη χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) και πιστεύει ότι η Κίνα μπορεί να γίνει πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα, σύμφωνα με το Bloomberg.
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους η υιοθέτηση των SAF προχωράει αργά. Το καύσιμο είναι ακριβό στην παραγωγή, δεν διατίθεται σε μεγάλες ποσότητες και δεν υπάρχουν πολλές κυβερνητικές πολιτικές που να υποστηρίζουν την ανάπτυξή του. Προς το παρόν, τα περισσότερα SAF παράγονται στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Ο μελλοντικός ρόλος των καθαρότερων καυσίμων πιθανότατα θα διαφοροποιηθεί σημαντικά ανάλογα με τις κυβερνητικές ενέργειες. Εάν οι κυβερνήσεις επικεντρωθούν σε τεχνολογίες που είναι ήδη εμπορικά ανταγωνιστικές, τότε τα SAF θα αντιπροσωπεύουν μόνο το 5% της συνολικής ζήτησης καυσίμων αεροπορίας έως το 2050. Ωστόσο, εάν οι κυβερνήσεις λάβουν ισχυρά μέτρα για την επίτευξη των στόχων της Συμφωνίας του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή, τότε τα SAF θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 71% της συνολικής ζήτησης καυσίμων αεροπορίας έως το 2050.
Η Cathay Pacific Airways εξακολουθεί να είναι προσηλωμένη στον στόχο της να αντλεί το 10% των καυσίμων της από SAF έως το 2030, παρά τις πρόσφατες προκλήσεις. Η αεροπορική εταιρεία συνεργάζεται με τις κινεζικές αρχές και επιχειρήσεις για να αναπτύξει έναν τρόπο παραγωγής SAF με χαμηλότερο κόστος. Η Κίνα διαθέτει ορισμένα πλεονεκτήματα που θα μπορούσαν να τη βοηθήσουν να γίνει πρωτοπόρος στην παραγωγή SAF, όπως η αφθονία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και οι πιθανές πρώτες ύλες όπως το χρησιμοποιημένο τηγανέλαιο.
Η Κίνα έχει επίσης αρχίσει πρόσφατα να δείχνει μεγαλύτερη στήριξη για τα SAF. Πραγματοποιήθηκε μια επιτυχημένη δοκιμαστική πτήση ενός κινεζικού αεροσκάφους που χρησιμοποιούσε SAF από έναν Κινέζο διυλιστήριο πετρελαίου και πρόσφατα η Κίνα ενέκρινε έναν ανεξάρτητο προμηθευτή SAF. Με περισσότερη κυβερνητική στήριξη, η Κίνα θα μπορούσε να γίνει σημαντικός παράγοντας στην ανάπτυξη και παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων.
Διαβάστε ακόμη