Από τις συνολικές προσθήκες αιολικής ενέργειας παγκοσμίως το 2023, το 90% ήταν χερσαίες και 11 GW ήταν υπεράκτιες, εκ των οποίων 7,6 GW στην Κίνα. Η Mingyang, ο μεγαλύτερος ιδιωτικός κατασκευαστής ανεμογεννητριών στην Κίνα διπλασίασε τις ετήσιες υπεράκτιες εγκαταστάσεις της σε σχεδόν 3 GW για να καταλάβει την πρώτη θέση στην υπεράκτια αιολική ενέργεια το 2023, σύμφωνα με το Bloomberg.

Όσον αφορά τις αγορές, η ηπειρωτική Κίνα αντιπροσώπευε τα δύο τρίτα των παγκόσμιων εγκαταστάσεων ανεμογεννητριών, ακολουθούμενη με απόσταση από τις ΗΠΑ, οι οποίες πρόσθεσαν 7,2 GW. Οι χώρες της ΕΕ σημείωσαν ρεκόρ 15,3 GW στην κατασκευή ανεμογεννητριών, αυξημένο κατά 16% από το 2022, ενώ η Βραζιλία αναδείχθηκε ως η μεγαλύτερη αγορά της Λατινικής Αμερικής, διπλασιάζοντας τις προσθήκες της στα 5 GW.

Η Wood Mackenzie δήλωσε πρόσφατα ότι οι παραγγελίες ανεμογεννητριών παγκοσμίως έφτασαν σε νέο ρεκόρ 155 GW το 2023.

Οι υψηλότερες εγκαταστάσεις καθοδηγήθηκαν από την έκρηξη στην Κίνα, ενώ οι νέες προσθήκες αλλού αυξήθηκαν μόνο κατά 8% σε σύγκριση με το 2022, ανέφερε ο πάροχος ερευνών.

Η κυριαρχία της Κίνας και η επέκταση σε ξένες αγορές

Στην πρώτη πεντάδα των κατασκευαστών ανεμογεννητριών κυριαρχούν οι Κινέζοι κατασκευαστές. Η Xinjiang Goldwind Science & Technology διατήρησε την πρώτη θέση με 16,4 GW έργων που τέθηκαν σε λειτουργία πέρυσι. Η Envision Energy ανέβηκε στη δεύτερη θέση με 15,4 GW, ενώ η δανική Vestas Wind Systems A/S κατέλαβε την τρίτη θέση με 13,4 GW. Η Windey και η Mingyang συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα. Η αμερικανική εταιρεία κατασκευής ανεμογεννητριών GE, η οποία ήταν τρίτη το 2022, έπεσε στην έκτη θέση το 2023 εν μέσω επιβράδυνσης στην εγχώρια αγορά της.

Ενώ οι Κινέζοι παίκτες εξακολουθούν να βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην εγχώρια αγορά τους, αυξάνουν επίσης το αποτύπωμά τους στις ξένες αγορές. Οι κινεζικές εταιρείες ανέθεσαν πέρυσι έργα αιολικής ενέργειας ισχύος 1,7 GW σε 20 υπερπόντιες αγορές, συμπεριλαμβανομένων πέντε χωρών της ΕΕ. Σύμφωνα με το BNEF, οι κινεζικής κατασκευής ανεμογεννήτριες που παρέχονται εκτός της ηπειρωτικής Κίνας είναι κατά 20% φθηνότερες από εκείνες των αμερικανών και ευρωπαίων κατασκευαστών.