Το ενδεχόμενο να ανατεθεί στον ΔΕΣΦΑ και ο ρόλος του Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Υδρογόνου εξετάζεται σύμφωνα με πληροφορίες, από το ΥΠΕΝ. Ως Διαχειριστής, ο ΔΕΣΦΑ, εξετάζεται να αναλάβει την ανάπτυξη, τη διαχείριση και την εκμετάλλευση και του Εθνικού Συστήματος Υδρογόνου, και των διασυνδέσεών του, αξιοποιώντας το υπάρχον δίκτυο φυσικού αερίου, και την εμπειρία του, ώστε να προωθηθεί η διείσδυση του υδρογόνου με τρόπο οικονομικά αποδοτικό και με στόχο τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των χρηστών.
Ο ΔΕΣΦΑ είναι ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) Α.Ε. και είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία, τη διαχείριση, την εκμετάλλευση και την ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) και των διασυνδέσεών του, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ασφάλεια εφοδιασμού και τη διαφοροποίηση των πηγών τροφοδοσίας της ευρύτερης περιοχής. Ο ΔΕΣΦΑ διευκολύνει παράλληλα την ανάπτυξη ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά ενέργειας, μεριμνώντας σταθερά για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.
Η δημιουργία μιας ανταγωνιστικής αγοράς υδρογόνου και η επιτάχυνση των επενδύσεων για τη διαμόρφωση ενός εκτεταμένου δικτύου υποδομών υδρογόνου, είναι προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση και για την Ελλάδα. Για να γίνει αυτό στόχος είναι όλες οι υποδομές φυσικού αερίου που βρίσκονται σε φάση υλοποίησης να είναι σχεδιασμένες κατάλληλα, προκειμένου να μπορούν να υποδεχθούν υδρογόνο, κάτι που εμπλέκει άμεσα τον ΔΕΣΦΑ στην νέα αυτή αγορά που προετοιμάζεται.
Η Ελλάδα αναγνωρίζει τον ρόλο του ανανεώσιμου αερίου, κάτι που δείχνει τόσο το Εθνικό Σχέδιο για το Κλίμα, όσο και οι εθνικές πολιτικές. Ο ελληνικός στόχος είναι το 2030 να παράγουμε ενέργεια 1,7 GW ενέργειας στην Ελλάδα που θα κατευθύνεται στην ηλεκτρόλυση και παραγωγή πράσινου υδρογόνου και έως 30 GW για το έτος 2050. Περίπου 65% της κατανάλωσης του πράσινου υδρογόνου που θα έχουμε, θα καταναλώνεται για παραγωγή συνθετικών υδρογονανθράκων, για χρήση στις μεταφορές το 2035.
Όπως δήλωσε πρόσφατα η Μαρία Ρίτα Γκάλι, διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ: «Το υδρογόνο μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια της Ελλάδας για απανθρακοποίηση και να συμβάλει καθοριστικά στην επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Χρειαζόμαστε μία σαφή, ρεαλιστική και σύγχρονη στρατηγική για το υδρογόνο, ώστε να προχωρήσουμε από το όραμα στην πράξη και να προωθήσουμε την αλυσίδα αξίας του υδρογόνου στη χώρα. Φιλοδοξία μας ως ΔΕΣΦΑ είναι να προωθήσουμε την ανάπτυξη του ελληνικού δικτύου μεταφοράς υδρογόνου, το οποίο πρόκειται να υλοποιηθεί μέσα στα επόμενα 15 χρόνια, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη συντονισμένη προσπάθεια που απαιτείται για την προώθηση μιας βιώσιμης οικονομίας υδρογόνου στην Ελλάδα και την Ευρώπη».