Από το περασμένο καλοκαίρι, οι τιμές των κυψελών μπαταριών λιθίου έχουν πέσει κατά 50% περίπου, σύμφωνα με τη σύγχρονη Amperex Technology Co. Limited (CATL), τον μεγαλύτερο κατασκευαστή μπαταριών στον κόσμο. Στις αρχές του καλοκαιριού του 2023, οι δημόσια διαθέσιμες τιμές κυμαίνονταν από 0,8 έως 0,9 RMB/Wh, ή περίπου 110 έως 130 δολάρια/kWh, σύμφωνα με το περιοδικό pv.

Η τιμολόγηση μειώθηκε αρχικά κατά περίπου ένα τρίτο μέχρι το τέλος του καλοκαιριού του 2023. Τώρα, όπως ανέφερε το CnEVPost, οι μεγάλοι αγοραστές μπαταριών EV αποκτούν κυψέλες στα 0,4 RMB/Wh, γεγονός που αντιπροσωπεύει μείωση της τιμής κατά 50% έως 56%. Ο διευθύνων σύμβουλος της Leapmotor, Cao Li, αναμένει περαιτέρω μειώσεις, με τις τιμές να πέφτουν ενδεχομένως στα 0,32 RMB/Wh αυτό το καλοκαίρι, σηματοδοτώντας μείωση 60% έως 64% σε ένα μόνο έτος.

Η EnergyTrend παρατήρησε ότι οι τιμές των μπαταριών αποθήκευσης ενέργειας είναι παρόμοιες με τις τιμές των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων.

Επιπλέον, το CnEVPost αναφέρει ότι οι κυψέλες μπαταρίας που πωλούνται είναι εξοπλισμένες με προηγμένες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων ταχύτερων ρυθμών φόρτισης, μεγαλύτερης διάρκειας κύκλου ζωής, βελτιωμένων χαρακτηριστικών διαχείρισης θερμοκρασίας και συσκευασίας υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας.

Μια έκθεση του Φεβρουαρίου από την Goldman Sachs αποδίδει την επιταχυνόμενη πτώση των τιμών εν μέρει σε μια μικρή επιβράδυνση της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων, που οδηγεί σε χαμηλότερες τιμές βασικών εμπορευμάτων. Ο χρηματοοικονομικός όμιλος αναθεώρησε την πρόβλεψή του για την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης μπαταριών στο 29% για το 2024, από 35% που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση, ενώ το 2023 αναμένεται αύξηση 31%.

Η Goldman προβλέπει επίσης μείωση των τιμών των πακέτων μπαταριών κατά 40% το 2023 και το 2024, ακολουθούμενη από συνεχή μείωση, ώστε να φθάσει σε συνολική μείωση 50% έως το 2025-2026. Η Goldman προβλέπει ότι αυτές οι μειώσεις των τιμών θα καταστήσουν τα ηλεκτρικά οχήματα εξίσου προσιτά με τα βενζινοκίνητα οχήματα, οδηγώντας σε αύξηση της ζήτησης.

Μία από τις πιο αξιοσημείωτες μειώσεις των τιμών των βασικών εμπορευμάτων που σχετίζονται με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι αυτή του υδροξειδίου του λιθίου. Η τιμή του αυξήθηκε από τα τέλη του 2021 έως το 2022, στη συνέχεια άρχισε να πέφτει στις αρχές του 2023 και συνεχίζει να μειώνεται σήμερα.

Οι μειώσεις των τιμών αποδίδονται σε διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της αντίληψης σταθεροποίησης της ζήτησης, καθώς οι κατασκευαστές αγωνίζονται να καταστήσουν τα EV κερδοφόρα, γεγονός που οδήγησε σε άμβλυνση των κερδοσκοπικών επενδύσεων στις προθεσμιακές αγορές μετάλλων οχημάτων. Άλλοι παράγοντες που συμβάλλουν περιλαμβάνουν βελτιώσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού, μείωση του πληθωρισμού και νέες προμήθειες λιθίου που τίθενται σε λειτουργία.

Άλλα μέταλλα, όπως ο χαλκός, έχουν υποχωρήσει από τα υψηλά επίπεδα της εποχής της πανδημίας, αλλά δεν έχουν επιστρέψει στις τιμές πριν από το 2020.