Η Γερμανία θα διαθέσει έως και 3,53 δισεκατομμύρια ευρώ (3,8 δισεκατομμύρια δολάρια) από δημόσια κονδύλια για την προμήθεια πράσινου υδρογόνου και παραγώγων του μεταξύ 2027 και 2036, δήλωσε την Τρίτη το υπουργείο Οικονομίας, καθώς το Βερολίνο ποντάρει στο καύσιμο αυτό για να βοηθήσει στην απαλλαγή της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης από τον άνθρακα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.
«Στόχος του χρηματοδοτικού μέτρου είναι να φέρει κοντά την προσφορά και τη ζήτηση, τόσο από άποψη ποσοτήτων όσο και τιμών», ανέφερε το υπουργείο σε ανακοίνωσή του, προσθέτοντας ότι τα χρήματα θα προέλθουν από το Ταμείο για το κλίμα και τον μετασχηματισμό της κυβέρνησης.
Η Γερμανία επιδιώκει να επεκτείνει την εξάρτηση από το υδρογόνο ως μελλοντική πηγή ενέργειας για να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου για τους ιδιαίτερα ρυπογόνους βιομηχανικούς τομείς που δεν μπορούν να ηλεκτροδοτηθούν, όπως ο χάλυβας και τα χημικά, και να μειώσει την εξάρτηση από τα εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα.
Το Βερολίνο θα πρέπει να εισάγει έως και το 70% των αναγκών του σε υδρογόνο στο μέλλον, καθώς η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης στοχεύει να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2045, σύμφωνα με την επικαιροποιημένη στρατηγική της κυβέρνησης για το υδρογόνο που δημοσιεύθηκε το περασμένο καλοκαίρι.
Τα προβλεπόμενα κονδύλια θα χρησιμοποιηθούν για την αντιστάθμιση της διαφοράς μεταξύ των τιμών προσφοράς και ζήτησης, δήλωσε το υπουργείο, προσθέτοντας ότι συζητά τις λεπτομέρειες της χρήσης της νέας χρηματοδότησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Tο έργο H2Global
Σε μια προσπάθεια να επιταχύνει την ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς πράσινου υδρογόνου και να ενισχύσει τις επενδύσεις, η κυβέρνηση ξεκίνησε το έργο H2Global το 2021 χρησιμοποιώντας μια «διπλή δημοπρασία». Στο πλαίσιο του συστήματος, το υδρογόνο ή τα παράγωγα υδρογόνου αγοράζονται φθηνά στην παγκόσμια αγορά και πωλούνται στον πλειοδότη.
«Είναι μια αρχή. Ούτε περισσότερο, ούτε λιγότερο», δήλωσε ο Χέλγκε Μπάρλεν, ειδικός σε θέματα υδρογόνου στην AFRY Management Consulting, προσθέτοντας ότι το κατά πόσο το ποσό αυτό θα είναι επαρκές για την τόνωση της οικονομίας υδρογόνου της Γερμανίας θα εξαρτηθεί από το πόσο μεγάλη θα εξελιχθεί η διαφορά μεταξύ των τιμών προσφοράς και ζήτησης.
Για να δώσει μια ιδέα για τις διαστάσεις, ο Μπάρλεν δήλωσε ότι με μια υποθετική διαφορά τιμών της τάξης των 4 ευρώ ανά χιλιόγραμμο υδρογόνου που ήταν το ανώτατο όριο στην πρώτη δόση χρηματοδότησης του H2Global, το ποσό αυτό της χρηματοδότησης θα στήριζε σχεδόν ένα εκατομμύριο μετρικούς τόνους σε διάστημα 10 ετών.
Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές περίπου του 5% της γερμανικής χαλυβουργίας με την τρέχουσα ετήσια παραγωγή της, πρόσθεσε.
Ο Ντέιβιντ Βένγκερ, υπεύθυνος για την ανάπτυξη έργων υδρογόνου, δήλωσε ότι η ανακοίνωση της Τρίτης δείχνει την «απεριόριστη αισιοδοξία» της κυβέρνησης όσον αφορά τις ποσότητες πράσινου υδρογόνου που θα παραχθούν παγκοσμίως στο εγγύς μέλλον και το πόσο γρήγορα θα αυξηθεί η παραγωγή.